Tuesday, 8 March 2011

Siapa Adam? Siapa Zul? Siapa Amy?


     Assalamualaikum. sy mulakan post pertama sy dengan cerita di sebalik 3 nama berbeza. Siapa itu Adam? Siapa itu Zul? Siapa itu Amy?. Ketiga- tiga nama tersebut adalah orang yang sama, iaitu saya Zulhilmi Bin Zaidi (nama dalam IC). 3 nama itu cuma nama panggilan dan datangnya kawan-kawan dan saudara mara saya sendiri. Hampir setiap kali saya berkenalan dengan orang baru (kawan2 baru) mesti soalan yang sama timbul. Apa kena mengena Adam dan Zulhilmi ? terlalu jauh beza. (kata2 diorang lah) Ade yang cakap sy gila glamour. -.-' .

      Sekarang saya akan cerita kan bagaimana nama Adam tu lekat sampai sekarang . Adam ni lahir pada bulan April 1990, bulan tu pulu kebrtulan jatuh pada bulan puasa. Mengikut kewajipan umat islam Zakat fitrah wajib dilaksanakan pada bulan tu. Abah pun bawa la saya pergi ke rumah Tok imam. Tok imam pun bukak buku resit dan tulis nama abah, mak dan sampai nama saya je Tok imam berhenti dan tanya abah "anak ni nama apa?" abah pun dengan selamba jawap "dia baru lahir ja Tok imam takde nama lagi anak sulung la katakan" tok imam pun dengan selamba dia tulis something kat resit tu. Tok imam cakap " Saya letak nama Adam dulu dah memandangkan bdak ni pun sulung Adam(pertama). Nak jadikan cerita, abah pun bawa la adam balik. Resit tu terus dia bagi sepupu sepapat saya tengok. Sebab tu la nama Adam tu lekat sampai sekarang. Tapi orang tanya lagi, kenapa dah ada nama adam letak nama Zulhilmi pulak. Mak Adam ok je dengan nama Adam ni tapi abah ni haa. nak jugak anak dia ikut dia semua start dengan huruf 'Z'. Sampai adik-adik saya pun huruf Z jugak kat depan. 1.Zulhilmi 2. Zulhairi 3.Zulaikha Amira.
Zul pulak kawan-kawan sekolah banyak panggil dengan nama tu. Tapi yang Amy ni kebanyakan nya kawan2 rapat, saudara sebelah abah, kawan-kawan DOTA saya.

       Itu lah sahaja coretan pertama saya. Harap kawan2 blogger ni xde la nak tanya lagi mana dapat nama adam ni ye.. :) Lepas ni segala post sy akan bahasakan diri sy Adam. Terima kasih ye sudi baca. Assalamualaikum :)

6 comments:

shahjiehan said...

salam ziarah.. ni ade beberapa tutorial..budak baru kan... heeee

good luck!!

jom baca dan komen Tutorial

meaw said...

yeahhhhh,onie sudah folloe :)

fathiahRAIHANA said...

newbie ? welcome to blogger world :D haha . dahh pollow .. ^^

Adam Zulhilmi said...

aww..time kasih ye semua :)

mr E oSk gurL said...

ok...jumpa yg...x tanya dah lepas ni...hehe :P

Adam Zulhilmi said...

Bgus2