Friday, 8 April 2011

Antara nasihat-nasihat Family KBU untuk adaM

Assalamualaikum semua!! woot2~

wahhhhhh....korang ingat lagi x entry adam yg tajok "Bila Cinta Adam Zulhilmi Berakhir".... dalam banyak2 entry adam kisah cinta adma ni dah kalah kan cerita "Aku, Mak Datin & McD"... Ramai kot yg  view entry tu... bia la adam post entry baru pun..orang pegi tgok cerita tu jugakk -.-'. dari nak delete dah xsampai ati nak delete...hahaha....tp bila pikir balik... banyak pulak nasihat yang Keluarga KBU bagi kat adam... Haa...sebab tu laa adam buat entry ni...nak kongsi kan nasihat2 Family KBU kita ni... :)


Naqiah~ 
"A heartbreak is a blessing from God. It's just his way of letting you realized he saved you from the wrong one."

"Sometimes God doesn't give you what you think you want, not because you don't deserve it, but because you deserve better."

kadang2... mesti ad sebab knp Allah bg kita org y salah... atleast.. Allah lindungi kita dari y salah.. n setiap ap y berlaku.. mesti ad hikmah.. hidup mesti berani mencuba n x leh putus asa.. :)

Anies anessa~
apa yg diadikan Allah ada sbbnya yg sendiri...Mungkin Allah dah sediakan yg baik utk kita nanti..jgn risau dlm mncari cinta...saya phm perasaan adam sbb saya pon pnah alaminya dan sakitnya saya xdpt lupa hingga hari nie.

fRaMe+LenSeS~
Assalamualaikum.. adik Adam Nadh sorang ni.. 

semua ada hikmah, apa yang jadi tu ada sebab dan musababnya. mungkin kita pandang dia dari sudut negative, tapi menyalahkan diri dan persekitaran tu bukan satu menda yang perlu kamu lakukan. 

ingat Adam, ALLAH tak bagi satu perkara berlaku tanpa ada sebarang hikmah disebaliknya. mungkin ada sebab juga Adam perkara ni terjadi. macam Nadh sndiri, Nadh pandang kejadian masa lalu yang jadi tu sebab ALLAH nak tarik nadh dari tersasar makin jauh dengan dunia yang fana. dan bersyukur sekarng Nadh rasa makin tenang dan gembira dengan kehidupan, smpai tiba masa plak nadh terfikir sendiri, ehhh aku ni happy sokmo, takkan ALLAH tamau uji aku kot? bunyi bongok kan, mtk diuji, tapi tu la Adam, Nabi Muhammad pernah pesan tau, anara ujian besar buat Lelaki akhir zaman adalah perempuan. so dari sana dapat kita lihat aa, sebab mereka juga adalah sebab kejatuhan kita, lantas dari tu, Nadh bangun nak bina balik Nadh yang da jatuh dulu. 

Adam, terima kasih kerana sudi kongsi cerita ng nadh. nadh gembira, ada orang sudi kongsi ng nadh. insyALLAH adam, nadh cuba jadi abg y baik, telinga yang ada sebagai tempat berkongsi dan bahu sebagai tempat bersandar sekiranya diperlukan. Nadh mendoakan yang terbaik buat kamu.

berdoa untuk ketenangan hati. dan pohon ALLAH tunjuk hikmah kejadian buat kamu. kamu boleh mula mencari bila hati sudah bersedia nanti. buat masa ini, biarlah hati tu pulih dulu. sama seperti Nadh, mungkin baru nak bersedia nak masuk dalam soal hati dan perasaan tu, setelah bertahun. Nadh nak kamu macam tu, bila dah bersedia. n pesan nadh, jgn kerana seorang nak dihukum semua yang ada.

n lagi satu, ni pesanan terbesar Nadh buat kamu n mungkin juga buat sapa2 lagi yang membaca. nadk dapat yang terbaik, kita pun kena jadi yang terbaik. sebab ALAH da janji yang 

“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

ni janji ALLAH, tadak lain iaitu dengan menjadi yang terbaik saja kita akan dapat yang terbaik. all the besh to you Adam.

insyALLAH selagi hayat dikandung badan, akan ada bersama. jaga diri, jaga hati, jaga iman.
Assalamualaikum.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr ~
 1 jer nasihat GK, jangan cepat percayakan seseorang dan kalo kita sayang kan seseorang ni, jangan serahkan hati kita sepenuhnya kepada dia. Kalo sygkan seseorang itu biarlah berpada-pada.

~eZmALiZa~
mak oih panjangnye cerita dye..ape pon bersabar la dik oiii... bukan semua yg terbaik kite boleh dapat dgn mudah..mungkin yg lebih sukar caranya, kita pasti akan lebih menghargainya...ape pon, kuncinya tetap bersabar... senyum sikit, haaaa..kan hensem tuuu.... :P

~...AmALinA....~ 
sedihnye...hurm be strong okeh..=)

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah 
supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL. 
Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta,
fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. 
Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.
Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA,dan meninggalkan laranganNYA.. 
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hamba-NYA 
yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA
 
Ni laa antara nasihat2 diorang untuk adam.... kalau korang rasa nasihat ni boley diguna pkai untuk korang bagus lah.. :) Thanks ye sebab sudi luangkan masa baca entry adam yang panjang berjelaa pastu siap comment berjela2 jugak... haha... ok setakat sini je kot.. :) nanti sambung lagi..
assalamualaikum... :)

9 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

INGAT NASIHAT TU SAMPAI BILA2 OK?

Adam Zulhilmi said...

yeyeye... -.-'

AL AZRUL said...

perghhh... baru baca post tu....
kisah cinta terhebat...
sabar byk2 yep adam.....

tak perlu mncari cinta, hnya perlu mnanti...
cewahh......hahaha.....

♥yaya budak suka embun♥ said...

yang kami tadak pun - -'

hahaha..padahai secoek ja kami komen ... :p

AdyBudika said...

aku takdak??

Adam Zulhilmi said...

lol....pi la baca entry berkenaan..

mr E oSk gurL said...

erk...entry tu la yg kami baca...tp entry tu adam dh delete.... kami pn x igt kami ada komen ka dak entry tu...tp mmg ada baca la...sadis story adam tu...~

Adam Zulhilmi said...

Terpaksa delete.. Pihak kedua merayu minta di padam

mr E oSk gurL said...

oh...haha...tp bertuah la...sbb dpt baca sebelum d delete~ ^_^